Forum Nasza Grupa Strona Główna Nasza Grupa
Nasza mała lokalna społeczność żyjąca na Politechnice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mirland i Miranie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Grupa Strona Główna -> Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Śro 23:14, 03 Sty 2007    Temat postu: Mirland i Miranie

1L oznacza rok założenia Lunetowa które wypada według kalenderza Federacji na 2001 rok przed jej powstaniem. Lata się tak samo nalicza jak w kalendarzu Federtacji i tak samo jest z pL (przed Lunetowem) jak z pF

Historia rozkwitu Ludów Za Gór

Ludy Zza Gór przywędrowały w okresie 1200 – 1100pL za gór przez przełęcze w północno-wschodniej części krainy gdzie dziś jest szlak handlowy. Według podań i skąpych zapisków wynika, że było to 10 plemion chociaż kroniki Imperium Kcantopolu i późniejsze tekstów kronikarzy tych ludów wspominają tylko o 9 plemionach. Między nimi Miranie. Osiedlili się na terenie całej równiny Plichonu i dolin górskich do niej przylegających, dotarli również na tereny dzisiejszego północnego Crusherville. Właśnie w jednej z takich przerw w górach, na południowy – wschód od równiny, wyżynie Jakubnej, osiedlili się Miranie zaś na północny – zachód plemię wyspecjalizowane w uprawie roli, które jako pierwsze w tym regionie zaczęło uprawiać w systemie trójpolówki jednocześnie to plemię płynnie zasymilowało się z tamtejszą ludnością. Pozostałe plemiona poza 2, które przeszły góry i poszły dalej na zachód wyparły ludność rdzenną i stali się bezspornymi gospodarzami tych ziem. Zaś ci co poszli na zachód przez góry nie odegrały tam żadnej roli historycznej i stosunkowo szybko wtopili się z tamtejszymi mieszkańcami albo wyginęli. Ludy Zza Gór charakteryzowały się nie wysoką postawą, rzadko, który mężczyzna przekraczał 170 cm, a kobiety 165 cm wzrostu. Z tego powodu ludy te często mylnie uznawano za mityczne humanoidy takie jak krasnoludy czy niziołki, zaś na zachodzie za górami mówiono o nich jako o goblinach, Miranie wyróżniali się z pośród tych ludów wyjątkowo masywną budową ciała oraz wyjątkową wytrzymałością zarówno fizyczną jak i psychiczną. Jak większość Ludów Zza Gór Miranie mieli i do dziś dnia mają zamiłowanie do wszelakiej pracy z kamieniem. Zaginione 10 plemię było wyjątkowo biegłe w budowie wszelkiego rodzaju kopalni dlatego uważa się że mogą to być „prastarymi” Haribian, ponieważ w owym okresie kroniki Imperium notują gwałtowny wzrost umiejętności kamieniarskich i górniczych. Początkowo Imperium walczyło z Ludami Zza Gór ale około roku 1085pL oddawała pod namiestnictwo kolejne ziemie tym narodom, ostatnie oddane zostało w roku 1040pL. W związku z czym państwa o których jest mowa w tym okresie i są to państwa całkowicie podległe Imperium Kcantopolu. Na całym obszarze występowania tworzyły początkowo polis (miasta – państwa) w późniejszym okresie również małe państwa raczej z potrzeby lepszego zarządzania i dzięki temu większym dochodom (np. państwo powstałe w roku 70L Babil nad rzeką wpływającą od północnego-zachodu do jeziora Rafałów gdzie po utworzeniu państwa stworzono rozległe systemy irygacyjne). W 1L założono Lunetowo niszcząc całkowicie znajdujące się tam wcześcniej drewniane miasto, którenie spełniało wymogów Miran i przechrzcili nazwe miasta na tą którą dzisiaj wszyscy znają. Wojny między tymi państwami charakteryzowały się małą intensywnością i rzadko miały większy zasięg. Było to możliwe ponieważ Ludy Zza Gór wywiązywały się ze swoich zobowiązań wobec imperium, nawet mimo tych drobnych konfliktów. Około roku 24L rozpoczęto zamieszkiwanie Dworu Krasnoludów, która miała stać się warownią nie do zdobycia oraz nową i stolicą późniejszego niepodległego państwa Miran. Niestety Dwór stał się stolicą handlu oraz wszystkich ciemnych sprawek i dlatego zawsze był otwarty dla najeźdźców którzy mieli cokolwiek do sprzedania albo środki do kupienia czegoś. W tym okresie ukształtowało się ostatecznie struktura państwa Miranów – Mirlandu. W roku 317L Mirland podporządkował sobie wszystkie polis na terenie dzisiaj przez siebie zajmowanym i staje się powoli jednym z najsilniejszych państw w regionie. W roku 380L nastąpiła katastrofalna w skutkach erupcja podwodnego wulkanu i spowodowaną nią falą tsunami zniszczone zostały wszystkie miasta nadmorskie w tym Kcantopolu oraz cały obszar leżący na terenie dzisiejszego Haribo, a ludność która przeżyła tam katastrofę zeszła do kopalń i jaskiń na długi okres. Po zniszczeniu stolicy Imperium jego potęga słabła, a państwa Ludów Zza Gór zyskiwały coraz większą niezależność.

Przybycie Plichonów i upadek kultury Ludów Za Gór

Głównymi plemionami koczowniczymi przybyłymi w tamtych czasach były plemiona Muai Thay’skie i Plichońskie. Dla uproszczenia wszystkie te ludy koczownicze będą nazywane Plichonami. Nikt nie wie skąd dokładnie wzięli się Plichoni, ale można wnioskować z zapisków historycznych, że przyszli z wschodu, przechodząc przez góry w pobliżu dzisiejszego Skrzydłowa. Jednak ich własna historia, pamiętana a później spisana zaczyna się dopiero w czasach po przybyciu na tereny zamieszkałe dzisiaj. Około roku 650L pojawiają się Plichoni w północnej Crusherville, w 689L Plichoni zdobywają i niszczą Kartagos leżącą niedaleko dzisiejszego miasta Budzikowo i jednocześnie unicestwiają pierwsze w swojej historii państwo (podległe Imperium) stworzone przez jedno z szczepów Ludów Zza Gór. Swą działaniami Plichoni ostatecznie niszczą struktury państwowe Imperium na wschodnim wybrzeżu Zatoki Szeryfa. W okresie od 697 – 712L wszystkie państwa Ludów Zza Gór ogłaszają swóją suwerenność O koło roku 788L Plichoni wchodzą na tereny zajmowane przez nich dzisiaj niszcząc po drodze kolejne państwa i kultury Ludów Zza Gór. W tym samym czasie Mirland osiąga największe rozmiary w historii, jego granice sięgają aż do jeziora Rafałów. Dzięki wynalazkowi strzemion, którego Ludy Zza Gór nie znały, Plichianie są doskonałymi jeźdźcami a używając koni zyskali mobilność druzgoczącą dla przeciwnika, zasłynęli również z okrutności wobec bezbronnych jakich jeszcze nigdy nie widziały Ludy Zza Gór, zresztą to przerażenie zostawiło ślad w języku Miranów: słowo gigant pierwotnie brzmiało gigiant czyli człowiek znad Gigian (mirańska nazwa rzeki płynącej z Sweetlandu na południe przez Plichonie i wpadającej do jeziora na terenie Crusherville), a to nad tą rzeką poraz pierwszy Miranie spotkali Plichonów. Mirland jako jedno z niewielu państw Ludów Zza Gór opierało się dużej potędze konnych jeźdźców. Jednak nawet oni nie byli w stanie długo bronić swoich granic, stopniowo wycofywali się w góry gdzie mieli przewale nad Plichonami a oni się nie chętnie tam zapuszczali. W 1009 zaczęło się oblężenie Lunetowa, ostatniego większego miasta Miran, które trwało 3 lata i skończyło się zdobyciem miasta przez Plichonów, Było to pierwszy i ostatni raz gdy Lunetowo zostało zdobyte, i prawie doszczętnie spalone a ludność wymordowana lub wzięta w jasyr. Jednak niekonsekwencja i bitwy między plemionami jeźdźców spowodowały że po 2 latach Miranowie odzyskali Lunetowo. W tym również okresie najeźdźcy odkryli Dwór Krasnoludów, najeżdżali ale nigdy nie podporządkowali go sobie, (jak to będzie powiedziane w innym dziele).

Odzyskiwanie ziem przez Miran i dzisiejszy kształt królestwa

Jak zostało powiedziane wcześniej Plichoni prowadzili wieczne wojny przeciw sobie co dało możliwość odbudowy armii po czym odbicie z pod okupacji 3 najważniejszych miast: Lunetowa, Zadupia i Big-Hill. Miranie z różnym szczęściem prowadzili kampanie przeciw jeźdźcom i wiele razy granica się przesuwała raz w jedną strone raz w drugą. Nigdy jednak Plichoni nie zdobyli już 3 najważniejszych miast. Wojny te zostały na zawsze zapamiętane jako wojny 1000 lat, co jest błędnym pojęciem ponieważ po pierwsze pomiędzy kolejnymi wojnami były długie okresy spokoju a nawet z niektórymi plemionami przymierza, a po drugie od rozpoczęcia pierwszej z serii tych wojen: Wojny o Zadupie, w 1058 do zakończenia ostatniej z nich: Wojny Równinach (najczęściej bitwy toczyły się w pobliżu Wielkiej puszczy i rzeki Smirnowej płynącej na północ do jeziora Rafałów) w 1993 nie minęło dokładnie 1000 lat. Po tych wojnach Ada była w rękach Miranów. Kształtowanie się rządów nad wszystkimi Plichonami pod władzą Marka Plichonem dało nadzieje na unormowanie stosunków między narodami i ustalenie stałej granicy. W 2262 na mocy umowy z Markiem Plichonem, po jego śmierci Królestwo Mirlandu przyjęło pod swóją egidę przyszłego dżingis-hana. Po zamordowaniu Marka i wybuchu walk Ada została odłączona od Mirlandu. W roku 2275 zaczął się powrót dżingis-hana do Plichonii, po krwawych walkach w roku 2281 zgromadził w okuł siebie większość Plichonów i ogłosił się oficjalnie Dżingis-hanem. Po obietnicy odzyskania Ady z rąk przeciwnika Dżingis-hana Miranie pomogli ostatecznie zniszczyć wszystkich przeciwników przyszłego władcy. W 2283 został oficjalnie uznany wodzem wszystkich Plichonów. Mimo wszystko Ada dalej jest terenem wpływów tych dwóch państw.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luneta dnia Nie 22:56, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:41, 03 Sty 2007    Temat postu:

To ja skomentuję pierwszy: jak dla mnie historia bardzo udana, dająca nam sporo wiedzy o tym co działo się na "dzikim" północnym wschodzie. Praca również jest w pełni poprawna gramatycznie (przynajmniej tak mi się wydaje). Czekam niecierpliwie na kolejne twoje opisy.

p.s.
tylko jeden malutki mankament, przynajmniej dla mnie: czcionkę którą zastosowałeś, przynajmniej mi, troche się ciężko czyta (po dłuższym fragmencie tekstu szybko męczą się oczy), więc nie wiem czy nie lepiej będzie korzystać ze zwykłej czcionki forumowej

wydzieliłem poniższą dyskusję do nowego tematu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Sob 17:34, 13 Sty 2007    Temat postu:

Społeczeństwo Mirlandu

Informacje ogólne:

Liczebność: 132,4 tys.
Narodowości: Miranie (83%), Plichoni (12%), pozostałe mniejszości (2%)
Wyznanie: Judaizm (54%), Prawosławie (26%), Islam (14%), Adżalam (mitologia Mirańska) (1%), inne religie (5%)
Judaizm – dzisiaj dominująca religia w państwie, jedna z niewielu rzeczy które zostały przejęte przez Miran od ludów mieszkających na tych ziemiach prze ich przybyciem.
Prawosławie – religia przybyła z południa stosunkowo późno ale i tak znalazła wyznawców, występuje głównie na terenach odzyskanych i w miastach, wyznawana przez plebejuszy.
Islam – religia Plichonów i głównie przez tą mniejszość wyznawana, występuje głownie przy granicy z Plichonią.
Adżalam – politeistyczna religia, przetrwała tyko w niedostępnych górach. (kiedyś ją spisze)

Struktura społeczeństwa

Społeczeństwo dzieli się na 3 stany:
1) Plebejusze - do którego zalicza się zarówno wieśniaków jak i mieszczaństwo. Przy czym wieśniacy nie odrabiają pańszczyzny i są ludźmi wolnymi. W Mirlandziej jest prowadzona gospodarka czynszowa czyli chłopi uprawiają ziemie nie należącą do nich i muszą za jej uprawianie płacić określoną sumę czy to w naturze (płody rolne) czy w pieniądzach. Plebs stanowi większość ludności Mirlandu (87%)
2) Kler – stan posiadający dużo przywilejów klasowych jak np. nie płacenie większości podatków, immunitet zapewniający nietykalność kapłanowi jednocześnie z możliwością uchylenia go przez odpowiedni organ kapłański. Jednocześnie stan kapłański jest wykluczony całkowicie z polityki, może pełnić role najwyżej mentora, kapłani również nie mają prawa głosować ani kandydować w żadnych wyborach do władz państwa.
3) Patrycjusze – dzieli się na szlachtę niską i arystokracje klanową. Szlachta niska jest to w sumie stan przejściowy między plebsem a szlachtą klanową dla ludzi zasłużonych w jakikolwiek sposób dla ojczyzny lub zasługujących na tytuł szlachecki ze względu na swoje bogactwo. Arystokracja klanowa jak sama nazwa wskazuje była podzielona na klany, na dzień dzisiejszy są 83 klany, Zaś one dzielą się na rodziny. Każdy klan stanowi jest częściowo autonomiczny i w pewnych kwestiach klan ma takie prawa jak cały stan plebejuszy (jest to regulowane przez Prawo Królewskie). Patrycjusze stanowią 12% ludności ogółem.

Tytuły szlacheckie

Tytuł szlachcica używa się tylko do osób jeszcze nie należących do żadnego klanu ale będącymi patrycjuszami. Tytułu tego czasami używa się do określania bogatych mieszczan i jest to oznaka bardzo dużej uprzejmości i poszanowania (głównie używa się go aby się podlizać tym bogaczom). Zaś w stosunku do arystokracji klanowej tytuł szlachcica jest obraźliwy i powoduje ujmę na honorze.
Tytuł barona jest używany dla większości arystokracji i nie znając godności danej persony najlepiej tym tytułem się do niej zwrócić.
Tytuł lorda przyznaje się tylko w 2 wypadkach i ogranicza się on do wąskiego grona rodziny tej osoby i nie jest dziedziczony.
1) Tytuł lorda dostaje osoba pełniąca ważne role w klanie np. wódz klanu, w państwie np. członek Izby Lordów (reprezentant plebejuszy otrzymuje tytuł Tymczasowego Lorda Izby, a po zakończeniu kadencji często dostaje tytuł szlachecki).
2) Tytuł lorda należy się arystokracie który posiada przynajmniej 3 zamki / pałace oraz duży obszar ziem a dokładnie 20.000 mórg lub więcej (1 morga = 0,0075 km2).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Nie 22:55, 04 Lut 2007    Temat postu:

Władze w Mirlandzie

1) Władze sądownicze

Stan plebejuszy i kler oraz każdy z klanów ma własne prawo karne (musi być zgodne z Konstytucją) i własne sądy. Rozstrzygają one sprawy sądowe między obywatelami danej klasy lub klanu. Jeśli postępowanie karne toczy się między stronami z różnych klas lub klanów jest stosowane Prawo Królewskie, a sprawy rozstrzygają Sądy Królewskie. Od każdego wyżej wymienionego rodzaju sądu istnieje możliwość apelacji do Sądu Najwyższego w wypadku spełnienia przynajmniej jeden z warunków, wyrok sądu pierwszej instancji zasądza: kwotę do wypłacenia (w pieniądzach lub ich równowartości) powyżej 500 uncji złota pomnożone przez średnie dochody w klasie, ciężkich robót dłuższych niż 10 lat, kary więzienia dłuższej niż 15 lat oraz karę śmierci. Istnieje również tak zwany Sąd Prawa, który bada zgodność ustaw oraz praw stanowych i klanowych z Prawem Królewskim i Konstytucją,

2) Władze ustawodawcze i wykonawcze niższego szczebla

Plebejusze mają parlament wybierane w wyborach powszechnych (każdy, kto należy do tego stanu ma prawo głosu). Wybory są równe (każdy ma taką samą liczbę głosów), tajne, bezpośrednie i proporcjonalne (każde stronnictwo dostaje proporcjonalną ilość miejsc w parlamencie w stosunku do ilości głosów oddanych przez wyborców). Parlament jest najwyższym organem władzy ustawodawczej i ma 300 posłów. Wyznacza on Izbę Rajców (składa się z 100 rajców), najwyższy organ władzy wykonawczej. Wybierany w wyborach powszechnych, równych, tajnych i bezpośrednich jest również Prezydent, który jest przedstawicielem tego stanu w Izbie Lordów przez okres 10 lat z możliwością wyboru na drugą kadencje (nie może już na trzecią).
Kler w zależności od religii ma swoje hierarchie i nie ma się sensu wymieniać poszczególnym aczkolwiek warto zauważyć, że jako jedyny stan nie musi mieć władzy zgodnej z Konstytucją.
Tak jak w stanie duchownym istnieje rozmaitość form władzy, każdy klanów ma oddzielny system władzy począwszy od całkowicie demokratycznych po władze wodza klanu z organem doradczy posiadającym spore (jak na ten urząd) prawa np. prawo veta, przy czym ten drugi ustrój jest częściej spotykany. Sam wódz nie może rządzić, ponieważ było by to sprzeczne z konstytucją.

3) Władze ustawodawcze i wykonawcze ogólno stanowe

Najwyższą władzą ustawodawczą ogólno stanową jest Izba Lordów, której członkami są wodzowie każdego klanu (po jednym z klanu) oraz prezydent plebejuszy, który dostaje tytuł Tymczasowego Lorda Izby. Są 84 głosy, po jednym dla każdego lorda. Wybiera ona również nowego Wodza (Króla) Mirlandu w razie śmierci poprzedniego. Pierwszeństwo do objęcia władzy po wodzy ma jego najstarszy syn, chyba, że testament zmarłego mówi inaczej. Wódz Mirlandu sprawuje tą funkcje dożywotnie albo do czasu, gdy nie jest w stanie jej sprawować z powodu choroby. Może również zrezygnować i w tedy wyznacza swojego następcę i wtedy Izba Lordów wybiera nowego Wodza zgodnie z procedurami jak po śmierci Króla. W razie nieudolności lub tyraństwa i chęci przejęcia całej władzy w państwie przez Wodza, Izba może go pozbawić władzy 3/4 głosów (w tym wypadku były Król nie może wytypować swojego następcy). Izba wybiera jednego lordów przewodniczącym obrad, który nosi tytuł Primus Inter Pares (pierwszy wśród równych sobie) na rok. W czasie bezkrólewia Primus Inter Pares dostaje insygnia w władze królewskiej (to od niego nowy Wódz dostaje insygnia podczas składania przysięgi przed Izbą Lordów) oraz jego uprawnienia. Prawa Wodza (Króla) tak jak i Izby Lordów wynikają z Konstytucji. Wódz jest najwyższym organem władzy wykonawczej oraz gwarantem ciągłości państwa. Jest również namiestnikiem sił zbrojnych, a w razie wojny staje się Naczelnym Dowódcą Sił Zbrojnych. Wszystkie ustawy uchwalone przez Izbę Lordów przed wejściem w życie muszą być przez niego podpisane, przy czym Wódz ma prawo veta. Może zwoływać Zgromadzenie Nadzwyczajne (Izba Lordów pod przewodnictwem władcy) w chwilach zagrożenia państwa, która ma o wiele szersze prawa niż sama Izba Lordów. Może ono ogłaszać: stan klęski żywiołowej na terenie całego kraju, powszechne ruszenie, stan wojenny itp., a nawet przekazanie większości lub całej władzy w ręce Króla. Wódz jest również przedstawicielem państwa poza jego granicami poza tym nominuje i desygnuje ambasadorów i konsuli oraz ratyfikuje i wypowiada umowy międzynarodowe. Jedynym momentem, kiedy Król ma władze ustawodawczą oprócz dostania jej podczas Zgromadzenia Nadzwyczajnego jest wydawanie Prawa Królewskiego, które jednak musi zatwierdzić Izba Lordów.

Mam nadzieje, że tym postem nie wychodze na nudziaża albo co gorsza na jakiegoś uzależnionego od tej gry albo wariata Wink . Po prostu przez pare dni wymyślałem coś co będzie miało sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Grupa Strona Główna -> Informacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin