Forum Nasza Grupa Strona Główna Nasza Grupa
Nasza mała lokalna społeczność żyjąca na Politechnice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Surowce
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Grupa Strona Główna -> Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Czw 15:30, 25 Sty 2007    Temat postu: Surowce

Jakie surowce prócz tych które są już wymienione uważacie za potrzebne

Twetty co myslisz o kości słoniowej ??
Plichu - niewolnicy z północnego wschodu ??
czekam na wasze choćby najgłupsze pomysły


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 16:07, 25 Sty 2007    Temat postu:

kość słoniowa - ciekawa sprawa, tylko jakie byłoby jej zastosowanie? chyba, żeby doprowadzić do jednostek specjalnych, albo specjalnych budynków, charakterystycznych dla danego państwa, wtedy miałoby to sens

niewolnicy - dobrzy murzyn zawsze się przyda Wink a na poważnie trzebaby coś więcej o tym powiedzieć


Co do obecniej istniejących surowców:

kamienie szlachetne - do czego właściwie one są nam potrzebne?

złoto - dlaczego zniknęło? czy ograniczamy je tylko do handlu i podatków?

włókna - proponowałbym zmianę nazwy na jakąś lepiej brzmiącą

marmur - do czego ma być stosowany? póki co wydaje mi się że to kolejne utrudnienie niestety

tytoń i zioła (przyprawy) - według mnie lepiej zredukować do jednego surowca

jedzenie - było i nie ma. Według mnie to nie jest dobre rozwiązanie, ponieważ prowadzi do sytuacji że im więcej mieszkańców tym lepiej, bez żadnych konsekwencji, chociażby głodu powodowanego złym gospodarowaniem

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze. Oczywiście moje wszystkie marudzenia mają na celu optymalizację gry, żeby była jak najbardziej udana Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Czw 23:29, 25 Sty 2007    Temat postu:

No i wraca temat specjalnych jednostek i budynków. Rozumiem że może być to problem z technicznago punktu widzenia (nie wiem w jaki sposób będą przeprowdzane bitwy bo z budynkami nie powinno być problemu) ale wydaje mi się że gra by była ciekawsza.

Niewolnicy - pomysł niezły ale do czego by byli przydatni? (chodzi mi o mechanike gry Smile ) Może do przyspieszenia budowy budynków albo do bydowy statków (jako napęd).
Kość słoniowa - mam do niej watpliwości, jej zastosowanie pokrywa się z kamieniami szlachetnymi, a dwa surowce o takim samym lub podobnym zastosowaniu by nie ułatwiły gry.

A teraz pora na głupi pomysł.
Chce niedźwiedzie grizzly! (jak będzie można to stworze jednostke: jeżdżcy grizzly Laughing )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Pią 9:50, 26 Sty 2007    Temat postu:

niedzwiedzie hmm z jednostla grizzyly bedzie ci raczje cieżko mirek, ale pomyslałbym raczje nad surowcem skóry zwierzece

po co taki surowiec i mnostwo innych, ja wiem ze do prowadzenai samej gry saone zbedne, ale jestescie władcami swoich krain i mozecie miec różne widzimisia i na przykładzie tych Mirkowych skór, np władca chce by je wojsko nosiło w boju skóry niedzwiedzi moze nawet jeźdzcy w takowych skórach, ja bym pomyslałze moze by taci jeźdzcy wzbudzali strach i jakąs tam małą premijke dał. Ale z drugiej strony władca chce sobie zrobić miskowy dywan na sciane i potrzebuje skor zwierzecych....

Ja wiem ze i tak drewno czy kamien na razie nie bedzie pobite w potrzebnosci ale wprowadza to według mnie sporo dowolnosci i kreowaniu swojego kraju. Dostepnosc pozwala nam ograniczyc licznie do złota (co mnie bardzo ulatwia ksiegowosc) przy rozciągnieciu ilosci surowcow do przerażająco dużej Razz wg mnie bedzie ciekawiej

ad Paweł - moze zatem tkaniny? co zaś się tyczy jedzenia to mysle nad jakms rozwiazaniem i póki co nie chce się wypowiadać na temat.
Jeszcze kwestia złota - można je dalej wydobywać :-] i masz racje chyba powinno się jako takowe pojawić.

ad niewolnicy - być może były by tańsze budowle - UWAGA - posiadanie dostepu do niewolników nie oznacza że bedziecie uprawiać od razu niewolnictwo, z drugiej strony by uprawiać niewolnictwo trzebaby miec dostep do swiezych niewolników. Proponuje by to Plichu miał dostep do nich gdyż ma on swój szlak do północno wschodnich równin i stamtąd mogliby oni pochodzić. W teorii oczywiscie czesc zaraz powie że niewolnikow zdobywa się na wojnach. Jak ktos zaproponuje logiczny i prosty w obsłudze system jak to rozwiazać to się zgodzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Pią 19:31, 26 Sty 2007    Temat postu:

Dobra, no to popróbujmy z tymi niewolnikami:
Ilość niewolników zdobytych nie tyle podczas wojny co podczas bitwy można ustalić jako procent wrogich wojsk jakie zostały pokonane przez gracza. W geście uprzejmości dla Plicha można by ustalić typ misji dla jednostek, które by najeźdźały prowincje i rabowały surowce (też procentowo) tam występujące oraz częćś ludności była by zamieniana w niewolników (np. 1%).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Pią 19:37, 26 Sty 2007    Temat postu:

coś innego - robisz mi godzine roboty na kalkulatorze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 20:51, 26 Sty 2007    Temat postu:

Co do posiadania niewolników to również Mateusz, jako przykładowe państwo niewolnicze powinien mieć do nich dość swobodny dostęp (choćby przez morze). Niewolnicy mogą dawać plusy, ale korzystanie z nich może (i nawet powinno) wywołać awersje części krajów, które tego niewolnictwa nie praktykują.
Co do systemu zdobywania niewolników, kiedyś o podobnej sprawie rozmawiałem z Mateuszem. Mianowicie po zwycięskiej bitwie istniałaby szansa, że część wojsk wroga dezerteruje i przechodzi na strone zwycięzcy. Podobny system możnaby wprowadzić w przypadku zdobywania niewolników. Programowo nie jest to ciężka sprawa.

Natomiast dla uproszczenia rozgrywki chciałbym zgłosić jeden postulat: zrezygnować póki co z farmienia. Rozumiem, że część graczy chciałaby opierać na tym swój rozwój, ale to wprowadza sporo (według mnie) uwikłań systemowych.
by Piotr : "Z tym akurat sobie dam radę"
ad tkaniny: jak dla mnie nazwa w porządku, można przyjąć za obowiązującą

ad jedzenie: czekam na propozycje

ad złoto: czekam na wznowienie wydobycia Smile

ad niedźwiedzie bojowe, słonie i inne: mechanicznie może to być ta sama jednostka co dajmy na to ciężka kawaleria. Jedyną różnicą byłaby warstwa opisowa, któraby bardzo urozmaiciła potyczki pomiędzy graczami. W końcu według mnie starcie elitarnej, zakutej w złote zbroje płytowe, jazdy konnej z dzikimi jeźdźcami niedźwiedzi jest dużo ciekawsze niż stwierdzenie, że walczą ze sobą 2 oddziały ciężkiej jazdy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Pią 21:06, 26 Sty 2007    Temat postu:

Właśnie o czymś takim myślałem jak mówi Paweł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 12:57, 27 Sty 2007    Temat postu:

dyschemist napisał:
Z reguły jest tak, że chłopstwo samo siebie wyżywi i nie ma mowy o głodzie.

Z tym akurat się zgodzę, ale za chłopstwo rozumiem tę część ludności która nie żyje w miastach. Co natomiast z mieszczuchami? Bo oni sami się tak po prostu nie wyżywią? A im większe miasto tym większe problem. Uważam, że trzebaby się nad tym zastanowić i jakoś rozwiązać tą kwestię.

dyschemist napisał:
Problem w tamtych czasach pojawiał się zawsze gdy przyjeżdzało wojsko i żywiło się z zapasów chłopstwa.
Władca bedzie płacił KOSZTY UTRZYMANIA WOJSKA
Połowa tych kosztów pójdzie na żołd dla wojska
Druga połowa na jedzenie dla niego.

Również się zgadzam, ale trzeba pomyśleć nad sensownym rozwiązaniem. A może również zastanowić się nad pospolitym ruszeniem?

dyschemist napisał:

Jeśli wojsko obiada chłopów w prowincji automatycznie zaczyna panować głód.

Ok, ale co będzie powodować głód? Ja proponuje początkowo spadek wydobycia o 50%. Po powiedzmy dwóch-trzech turach zaprzestanie wydobycia w prowincji. Pomijam sprawy tak oczywiste jak rosnąca szansa na bunt społeczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Sob 14:08, 27 Sty 2007    Temat postu:

ad mieszczuchy - oni pracują i tez są w stanie się wyzywic za zarobione pieniądze

ad pospolite ruszenie - myslałem nad tym, ale zostaniemy przy zawodowej armii i pospolito-ruszeniowej obronie grodów

ad co robi głód ? -> zostańmy przy ryzyku buntów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 15:46, 27 Sty 2007    Temat postu:

ad żywienie mieszczuchów: teoretycznie tak, ale w praktyce niekoniecznie. Bo dużo łatwiej jest się wyżywić np 10 tysięcznemu miastu otoczonemu polami (vide któreś z twoich miast Piotrze) a dużo ciężej jest wyżywić miasto pokroju Budzikowa (ponad 30 tys mieszkańców) które na dodatek ma tyle pól co kot napłakał.
Pozatym to jednak naruszę równowagę sił pomiędzy państwami. Niektórzy gracze nie mają we wszystkich swoich miastach tyle ludności co mieszka w jednym Hefalump City (czy w innym ogromnym mieście). A skoro im więcej mieszkańców tym większe podatki to gdzie równowaga? A konieczność żywienia pospulstwa właśnie taką równowagę wprowadza. Wiem, że to kolejna komplikacja mechaniczna, ale mam na to w miarę prostę rozwiązanie : 1 poziom pola może wyżywić określoną ilość mieszkańców, powiedzmy 5-10 tys. Liczenie wszystkiego nie jest wtedy za ciężkie a pojawia się (przynajmniej według mnie) upragniona równowaga, bowiem bardziej liczne państwa muszą więcej jedzenia przeznaczać na ludność, mają więc go mniej dla wojska. Z kolei mają więcej złota na płacenie żołdu. Jest kij i jest marchewka, że tak to zobrazuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Sob 17:48, 27 Sty 2007    Temat postu:

wyrównujesz ale zatracasz realizm. Wieksze panstwa od zawsze miały wieksza armię ... a mniejsze lepiej wyszkoloną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luneta
Stały bywalec



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lunetowa

PostWysłany: Sob 21:48, 27 Sty 2007    Temat postu:

To mówisz, Kowal, że będą jakieś ulepszenia do jednostek albo premie do morale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wróbelek
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 23:15, 27 Sty 2007    Temat postu:

dyschemist napisał:
Wieksze panstwa od zawsze miały wieksza armię ... a mniejsze lepiej wyszkoloną


Co do tego to pełna racja, ale masz jakiś pomysł jak to zrobić w grze? Bo same jednostki premiowe nie pomogą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyschemist
Zespolony z forum



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z J.J. Portu

PostWysłany: Sob 23:20, 27 Sty 2007    Temat postu:

Nie zupełnie tak.

Historia wymysliła sobie to tak, że duże kraje mają silne armie, ale też dużo wewn. problemów jak bunty itd. Zaś małe mają małe armie lecz dobrze opłacane przez dobrze wyszkolone. Duże kraje używały armii głownie przeciw chłopskim buntom.

Teraz pytanie czy chcemy wyrównania czy też nie ? Ja jeszcze obmyslam to całe jedzenie bo kombinuje z zapasami dla oblęzonych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasza Grupa Strona Główna -> Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin